| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Matěj Kupčík ovládl úvodní závod Le Mans Serie

Reportáž ze závodu v Rychvaldě

Úvodní podnik Moravian Le Mans máme úspěšně za námi. Přes obavy některých jezdců, kteří v podvečer závodů raději stáhli svou přihlášku z důvodu strachu, že se vše protáhne dlouho do večera skončily závody v Rychvaldu po šesté hodině, což odpovídá vzornému organizačnímu zajištění RC Team Rychvald, jemuž tímto děkujeme. Podívejme se ale, jak se vyvíjela zajímavá kvalifikace i samotný závod.

Kvalifikace se jela tradičně na nejrychlejší kolo, které jezdci mohli zajet během dvou kvalifikačních tréninků. Každý měl 15 minut a každý jezdec v každém z nich mohl najet maximálně 15 kol. Taktizovalo se, pochopitelně. Někdo vyjel na trať hned na začátku, ale třeba ostřílený Tomáš Rajdus vsadil zejména v první kvalifikaci na poslední 3 minuty a nakonec jezdil na trati prakticky sám, protože ostatní si už svůj limit vyčerpali. Bylo rovněž zajímavé sledovat režii týmu RC Opava, kdy mladý a rychlý jezdec Matěj Kupčík několikrát vyrazil na dráhu, objel jen několik málo kol a opět byl odvolán. Taktika Opavanům vycházela, protože Kupčík ovládl první kvalifikaci celkem bez problémů. Jako jediný pokořil hranici 11 sekund na kolo. Potenciál svého umění a techniky již v první kvalifikaci rovněž ukazoval Pavel Karel se zcela zbrusu novým vozem Toyota GT One. Byl druhý nejrychlejší, což bylo při premiéře vozu pěkným úspěchem. Široký speciál Petra Jaremejka byl po první kvalifikaci těsně třetí před Romanem Krejčím. Nejrychlejším jezdec s podvozkem tamiya F103 byl Josef Tesař, který přijel z dalekého Vysokého Chvojna (východní Čechy), zároveň tak držel prvenství v kategorii LMP2 před Luďkem Maléřem z Rožnova pod Radhoštěm. V kategorii GT kraloval v kvalifikaci šenovský Tomáš Rajdus se snad nejlépe vzhledově připraveným vozem Vemac RD350R v barvách Ebbro.

Do druhé kvalifikace se většina jezdců snažila nějak vůz vylepšit, aby zajeli lepší čas. Během kvalifikace pak bylo zajímavé sledovat souboj na prvním místě, kde Kupčíka začal atakovat Krejčí. Oba jezdili podobné časy na úroveň 10,7. Pak se ale Kupčíkovi podařilo ještě zrychlit a odskočil Krejčímu i ostatním pronásledovatelům na čas 10,574. Nakonec tito dva byli jediní, kteří se dostali během kvalifikace pod 11 vteřin. Můžeme prozradit, že v samotném 30ti minutovém závodě se to podařilo mnohem více lidem, dokonce i těm nejrychlejším jezdcům slabší kategorii LMP2. Pavel Karel si nepolepšil, ale zůstal třetí. Ani Tesař se nezlepšil, ale udržel vedení v kategorii LMP2 s Toyotou před Jaguarem Luďka Maléře, který neměl zapojený ve druhé kvalifikaci chip. Třetí místo patřilo Ivo Novosadovi, který se na poslední chvíli rozhodl pro podvozek Tamiya F103 a karosérii Audi R8R, i když uvažoval nasadí Corally s karosérii Lola. S tou zamířil do jiného vloženého závodu. Mezi jezdci GT se na prvním místě udržel Rajdus před Martinem Špráchalem, který pilotoval Hondu NSX. Těsně za nimi byl Jiří Hrabec. Ten stejně jako Rajdus vsadil na předělaný podvozek 4WD na 2WD.

Závod se jel ve třech skupinách po 7, resp. 8 startujících. Lídr tréninku Kupčík potvrdil roli favorita hned po startu, když začal všem ujíždět. Zhruba v polovině závodu stíhal druhého Krejčího již téměř o kolo. Krejčí ale na výjezdech z hlavní rovinky ztrácel adhezi, až v jednom kole trefil svodidlo. Ukázalo se, že prasklo uchycení ložiska zadní nápravy. Jak jezdec dodal, právě toto den před závodem slepoval. Takže to nebyl dobrý nápad a předčasný konec v první části..Problémům se nedařilo vyhýbat ani Karlovi. Výborně a stabilně jedoucí Tesař dojel nakonec za Kupčíkem na druhém místě a zároveň vedl kategorii LMP2. Přesto si stěžoval na problémy na samotném konci této první 10ti minutové části. Pouhé tři vteřiny za ním tak dojel Jaremejko a zajímavostí je určitě celkově čtvrté místo Lukáše Vatera z Rychnova nad Kněžnou, který své Porsche 956 dovedl vítězně v B finále. Podobně na sebe upozornil pravidelnou a technicky vyzrálou jízdou lídr C finále Pavel Melicher z Havířova, jehož Chevrolet Corvette se stal velkým favoritem kategorie GT. Stejně kol jako on najel i zatím vedoucí jezdec GT Jiří Hrabec a Tomáš Rajdus. Melicher byl třetí, ale rozdíl mezi těmito třemi jezdci bylo pouze 5 sekund!

Druhá část závodu opět vyšla nejlépe Kupčíkovi. Krejčí se snažil, ale nestačil na něj, zejména pak když musel během jízdy dotahovat pastorek. Za pomoc děkoval Petru Goluchovi, který mu donesl šroubovák na tribunu. Petr Goluch sám startoval v B finále v kategorii LMP2. také váhal, zda nezkusit svůj nově zakoupený vůz LMP1. Nakonec politoval, že by se mu s LMP1 jelo lépe. Tak třeba příště, tedy v červnu v Blansku. O druhé místo absolutně bojovali dva nejrychlejší jezdci LMP2, tedy Tesař a Maléř. Trojici nejrychlejších LMP1 uzavírali Jaremejko a Janoš, oba s širokými plackami, které se ve světě označují Pro10. U nás tyto vozy jezdívaly v minulosti také, ať již v Morava Cupu na počátku století, ale pak také ještě chvíli ve Zlíně. Tam se letos jeden ze závodů Le Mans Serie také pojede, tak jsme zvědaví, jestli se tam tyto monstra opět objeví. Mezi jezdci GT to už nebylo tak vyrovnané, protože Melicher a Hrabec opět zrychlili a najel jako jediní 46 kol. Podívali-li bychom se na průběžné pořadí po dvou jízdách, tak uvidíme, že Kupčík vedl již o 7 kol před Tesařem.

Třetí jízda byla rozhodující. Výborně ji opět zvládal Kupčík, ale čekala ho výměna baterii, protože Kupčík jede s pouze 4 články NiMH, takže je to nevýhoda oproti Lipolkám s větší výdrží i napětím. Právě při výměně baterii vůz ztratil vedení, které ho se ujal spurtující a pronásledující Pavel Karel. Ten zajížděl i nejrychlejší kola závodu a také nejrychlejší kola vůbec ze všech vypsaných skupin v Rychvaldu. Nakonec byl rozdíl mezi nejlepším kolem Karla a Kupčíka jen 8 setin! Karel zajel 10,091! A vyhrál konečně bez problémů třetí jízdu. I v té druhé se totiž potížím technického rázu nevyhnul, ale tak to u nových vozů chodí a do příštího závodu budou jistě tyto dětské nemoci vyléčeny a Kupčík bude mít velkého konkurenta. Výborně zajel Maléř, kterému se podařilo odjet Tesařovi, který zatím vedl LMP2 o několik kol, takže nakonec LMP2 vyhrál Maléř. Nutno ale podotknout, že Tesařovi třetí jízda bohužel vůbec nevyšla, přesto najetých 53 kol Maléře byl rekordem pro LMP2. Tesař si ale potvrdil druhé místo v LMP2 před Lukášem Vaterem. Janoš porazil Krejčího v LMP1 v této jízdě a dojel druhý. Kupčík totiž výměnou baterii klesl na páté místo, resp. čtvrté v LMP1. Mezi gétéčky ujel stále rychlejší Melicher Hrabcovi o kolo a to znamenalo vítězství. A to přesto že startoval až ve třetím, tedy C finále! Hrabec tak dojel druhý před Rajdusem. Podrobné rozbory a výsledky si můžete prohlédnout níže na webu www.rc2wd.cz.

Již nyní se můžete přihlásit na druhý závod Moravian Le Mans Series 2010, která se pojede na dráze v Blansku, která je jedna z nejhezčích v ČR pro modely 1/10. Očekáváme opět zájem jezdců a proto nebude žádný vložený závod, ale pouze ježdění v rámci Le Mans Series. Všichni jste tedy srdečně zváni

Kvalifikace

                                                                                                               Q1         Q2          Qmin
  1  LMP1  Matej Kupcik      Porsche 911 GT1-98 (Mulsanne) RC Opava                   XRAY X10              10,992     10,574       10,574
  2  LMP1  Roman Krejci      Dauer 962 LM Porsche          Krejci Brothers            Corally 10X NG         11,311     10,702       10,702
  3  LMP1  Pavel Karel       Toyota GT-One                 RC Car Ostrava             XRAY X10 Link         11,036     11,121       11,036
  4  LMP1  Petr Jaremejko    Intrepid GTP                  RC ValMez Racing           Trinity PRO10          11,208     11,036       11,036
  5  LMP2  Josef Tesar       Toyota GT-One                 RC EDO GT                  Tamyia F103GT          11,507     11,516       11,507
  6  LMP2  Ludek Maler       Jaguar XJR-14                 Josef Tesao                Tamyia F103GT          11,743                  11,743
  7  LMP1  Zdenek Janos      Ferrari 333SP                 MK Zuboí                   Asso RC10L             12,407     11,807       11,807
  8  LMP2  Ivo Novosad       Audi R8R                      MK Zuboí                   Tamyia F103GT          12,420     12,010       12,010
  9  LMP1  Rostislav ZapletalAlfa Romeo 8C (Sophia GT)     RC Autoklub Frýdek Místek  XRAY X10              12,737     12,077       12,077
 10  LMP2  Lukas Vater       Porsche 956                   LRF                        Tamyia F103GT          12,213     12,544       12,213
 11  LMP1  Jiri Kunz         Audi R8R                      Duchodci Ostrava           Tamiya F103RM          12,700     12,436       12,436
 12   GT   Tomas Rajdus      Vemac DR350R                  Tora Team                  Tamiya TRF414 -2WD     12,675     12,876       12,675
 13   GT   Martin Sprachal   Dodge Viper Competition Coupe RC Auta Hradec Králové     Tamyia F103GT          13,636     12,685       12,685
 14   GT   Jiri Hrabec       Honda NSX                     RC Auta Vizovice           XRAY 4WDto2WD         12,807     12,758       12,758
 15  LMP2  Petr Goluch       Porsche 911 GT1-98 (Mulsanne) RC Autoklub Frýdek Místek  Tamyia F103GT          12,916     12,852       12,852
 16   GT   Radek Simurda     Ford Mondeo                   RC ValMez Racing           Tamyia F103GT          12,887     15,781       12,887
 17   GT   Pavel Melicher    Chevrolet Corvette C5-R       Melli Team                 XRAY 4WDto2WD         13,421     13,058       13,058
 18   GT   Michal Ochoc      Honda NSX                     Modelklub RK               Tamyia F103GT          13,743     13,146       13,146
 19  LMP2  Martin Krejci     Jaguar XJR-14                 Krejci Brothers            Tamyia F103GT          13,817     13,704       13,704
 20  LMP2  Martin Vita       Toyota GT-One                 RC ValMez Racing           Tamyia F103GT          14,344     14,274       14,274
 21   GT   Tomas Jiru        Ford GT                       www.rc2wd.cz               Tamyia F103GT          17,183     14,029       14,029
 22   GT   Vojtech Jaremejko BMW M3 GTR                    RC ValMez Racing           Tamyia F103GT          15,032     15,409       15,032
 23  LMP2  Petra Vykydalova  Toyota TS010                  Krejci Brothers            Tamyia F103GT          15,900     15,421       15,421



Závod

                  1.jízda
poř.poř/finfinále kat/jméno              kol          čas     kolo   prům.kolo
 1     1      A   P1 Matej Kupcik          52    10:08,462  10.383      11.701
 2     2      A   P2 Josef Tesar           48    10:05,884  11.253      12.623
 3     3      A   P1 Petr Jeremejko        48    10:08,959  10.823      12.687
 4     1      B   P2 Lukas Vater           47    10:04,583  11.961      12.863
 5     4      A   P2 Ludek Maler           47    10:11,252  12.190      13.005
 6     5      A   P1 Zdenek Janos          45    10:00,773  11.381      13.351
 7     2      B   GT Jiri Hrabec           45    10:03,924  12.697      13.421
 8     3      B   GT Tomas Rajdus          45    10:04,960  12.578      13.444
 9     1      C   GT Pavel Melicher        45    10:08,741  12.371      13.528
 10    6      A   P1 Pavel Karel           45    10:09,875  10.326      13.553
 11    4      B   P1 Jiri Kunz             45    10:12,870  12.257      13.619
 12    5      B   GT MArtin Sprachal       40    10:06,843  13.060      15.171
 13    2      C   P2 Martin Krejci         39    10:10,521  13.067      15.654
 14    3      C   GT Tomas Jiru            39    10:11,365  13.253      15.676
 15    4      C   GT Vojtech Jeremejko     38    10:07,148  13.804      15.978
 16    5      C   GT Michal Ochoc          38    10:09,192  13.048      16.031
 17    6      C   P2 Martin Vita           37    10:02,881  13.594      16.294
 18    6      B   P2 Petr Goluch           34    10:17,671  12.151      18.167
 19    7      C   P2 Petra Vykydalova      33    10:02,750  15.577      18.265
 20    7      B   P2 Ivo Novosad           32    10:01,839  12.194      18.807
 21    8      C   GT Radek Simurda         32    10:04,137  15.606      18.879
 22    8      B   P1 Rostislav Zapletal    29    10:03,028  11.938      20.794
 23    7      A   P1 Roman Krejci          24    04:34,569  10.546      11.440



                  2.jízda
poř.poř/fin       kat/jméno              kol          čas     kolo   prům.kolo
 1     1      A   P1 Matej Kupcik          55    10:08,432  10.461      11.062
 2     2      A   P2 Josef Tesar           52    10:15,691  10.881      11.840
 3     3      A   P2 Ludek Maler           51    10:05,111  11.144      11.865
 4     4      A   P1 Petr Jeremejko        49    10:10,787  10.693      12.465
 5     5      A   P1 Zdenek Janos          49    10:14,174  10.925      12.534
 6     1      B   P2 Lukas Vater           46    10:01,120  11.701      13.068
 7     2      B   GT Jiri Hrabec           46    10:10,722  12.446      13.277
 8     1      C   GT Pavel Melicher        46    10:12,425  12.255      13.314
 9     6      A   P1 Roman Krejci          45    10:00,630  10.500      13.347
 10    3      B   P1 Jiri Kunz             45    10:02,122  11.988      13.380
 11    4      B   P2 Petr Goluch           45    10:08,781  12.587      13.528
 12    5      B   GT MArtin Sprachal       42    10:07,127  12.635      14.455
 13    2      C   P2 Martin Krejci         39    10:02,630  12.977      15.452
 14    6      B   GT Tomas Rajdus          39    10:11,506  12.902      15.680
 15    3      C   GT Michal Ochoc          38    10:09,041  12.964      16.027
 16    4      C   GT Vojtech Jeremejko     37    10:04,754  14.061      16.345
 17    5      C   GT Tomas Jiru            37    10:11,202  13.137      16.519
 18    7      A   P1 Pavel Karel           34    10:00,033  10.290      17.648
 19    6      C   GT Radek Simurda         34    10:05,822  15.405      17.818
 20    7      C   P2 Petra Vykydalova      31    10:00,179  14.639      19.361
 21    8      C   P2 Martin Vita           21    10:05,108  13.308      28.815
 22    7      B   P2 Ivo Novosad            0     NO TI:E    0.000
 23    8      B   P1 Rostislav Zapletal     0     NO TI:E    0.000



                  3.jízda
poř.poř/fin       kat/jméno              kol          čas     kolo   prům.kolo
 1     1      A   P1 Pavel Karel           54    10:03,919  10.091      11.184
 2     2      A   P2 Ludek Maler           53    10:05,734  10.771      11.429
 3     3      A   P1 Zdenek Janos          51    10:05,168  10.747      11.866
 4     4      A   P1 Roman Krejci          51    10:08,468  10.689      11.931
 5     5      A   P1 Matej Kupcik          50    10:09,260  10.097      12.185
 6     6      A   P2 Josef Tesar           47    10:01,136  11.038      12.790
 7     1      B   P2 Lukas Vater           47    10:06,091  11.415      12.896
 8     1      C   GT Pavel Melicher        46    10:11,443  12.546      13.292
 9     2      B   GT Jiri Hrabec           45    10:03,533  12.564      13.412
 10    3      B   P2 Petr Goluch           45    10:07,001  12.567      13.489
 11    4      B   P1 Jiri Kunz             45    10:11,531  11.995      13.590
 12    5      B   GT Tomas Rajdus          43    10:00,488  12.584      13.965
 13    2      C   GT Michal Ochoc          41    10:05,465  12.687      14.767
 14    6      B   GT MArtin Sprachal       41    10:08,444  12.260      14.840
 15    3      C   P2 Martin Krejci         40    10:11,120  13.030      15.278
 16    4      C   GT Vojtech Jeremejko     38    10:00,976  12.916      15.815
 17    7      A   P1 Petr Jeremejko        38    07:23,049  10.715      11.659
 18    5      C   P2 Martin Vita           37    10:07,571  13.762      16.421
 19    6      C   GT Tomas Jiru            37    10:10,469  13.152      16.499
 20    7      C   GT Radek Simurda         35    10:07,724  15.307      17.364
 21    7      B   P2 Ivo Novosad           33    09:02,655  12.970      16.444
 22    8      C   P2 Petra Vykydalova      32    10:08,948  14.123      19.030
 23    8      B   P1 Rostislav Zapletal     0     NO TI:E    0.000



                  Pořadí po 2 jízdách
     poř.         kat/jméno              kol          čas     kolo
       1      A   P1 Matej Kupcik         107    20:16,894   10,383
       2      A   P2 Josef Tesar          100    20:21,575   10,881
       3      A   P2 Ludek Maler           98    20:16,363   11,144
       4      A   P1 Petr Jeremejko        97    20:19,746   10,693
       5      A   P1 Zdenek Janos          94    20:14,947   10,925
       6      B   P2 Lukas Vater           93    20:05,703   11,701
       7      B   GT Jiri Hrabec           91    20:14,646   12,446
       8      C   GT Pavel Melicher        91    20:21,166   12,255
       9      B   P1 Jiri Kunz             90    20:14,992   11,988
      10      B   GT Tomas Rajdus          84    20:16,466   12,578
      11      B   GT MArtin Sprachal       82    20:13,970   12,635
      12      A   P1 Pavel Karel           79    20:09,908   10,290
      13      B   P2 Petr Goluch           79    20:26,452   12,151
      14      C   P2 Martin Krejci         78    20:13,151   12,977
      15      C   GT Michal Ochoc          76    20:18,233   12,964
      16      C   GT Tomas Jiru            76    20:22,567   13,137
      17      C   GT Vojtech Jeremejko     75    20:11,902   13,804
      18      A   P1 Roman Krejci          69    14:35,199   10,500
      19      C   GT Radek Simurda         66    20:09,959   15,405
      20      C   P2 Petra Vykydalova      64    20:02,929   14,639
      21      C   P2 Martin Vita           58    20:07,989   13,308
      22      B   P2 Ivo Novosad           32    10:01,839   12,194
      23      B   P1 Rostislav Zapletal    29    10:03,028   11,938

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Moravian Le Mans Series  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 8.4.2010
Přečteno: 4305 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist