| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Praktické informace o závodě v Ostravě

Co se pojede 26.3.2011?

Do premiérového závodu v Ostravě v hale Na jízdárně chybí již pouze měsíc. Přinášíme tedy informace pro závodníky. Pro účastníky Le Mans série toho moc nového nebude, ale protože se zde pojedou i další závody, přinášíme malou rekapitulaci. Zejména délku závodů i kvalifikací je potřeba brát trochu s rezervou, protože se může případně trošku časově upravit vše tak, abychom vše stihli v rozumném čase.

Organizační informace

Závodní dráha bude stavěna od 21 hodin v tělocvičně, proto určitě vítáme pomocníky, kteří budou účastníky premiérového stavění dráhy, takže to možná bude i trošku chaotické :) Každopádně každá ruka je dobrá a věříme, že ti co se stavbou pomohou si pak budou moci i zajezdit a komu by se nechtělo domů, může v tělocvičně přespat.

Přihlášky

Přihlášky do jednotlivých závodů budou na stránkách www.lemans-serie.cz.

Poloha dráhy

Informace o poloze tělocvičny řešíme samostatným článkem s fotografiemi na stránkách www.rc2wd.cz

Novinky

Protože v Ostravě chceme přinést do RC závodů trochu svěžího vzduchu, bude zde několik odlišností oproti běžným zvyklostem. Takže si je shrneme v následujících řádcích.

Kvalifikace

Po přejímce bude udělán rozpis jezdců, kteří budou nastupovat do kvalifikace postupně. Začne například 8 jezdců podle seznamu, který zohlední výkon modelu i jezdecké schopnosti. Tito budou na dráze kroužit 5 minut a poté zajedou okamžitě po upozornění časomíry do depa a budou vystřídání dalšími 8 jezdci atd. Počítá se, že ti nejrychlejší pojedou až nakonec. Každý tak bude mít k dispozici 5 minut ježdění na dráze s přibližně papírově stejně silnými soupeři. Důležitá informace je ta, že půjde o to zajet nejrychlejší kolo. Nebude tedy rozhodovat počet najetých kol, ale pouze to nejrychlejší. Tento model byl vyzkoušen v závodě World GT + Le Mans série v Holešově a ukázal se jako vhodný, který nemá problém s většími rozdíly mezi jezdci a rychlostí modelů. Nikdo si nepřekážel a časově je to velmi dobrá varianta. Navíc se tyto kvalifikace pojedou dvě, takže každý určitě zajede odpovídající čas na nejrychlejší kolo a bude do finále zařazen do výkonnostně odpovídající části.

Závod

Rošt do finále bude dán pořadí v kvalifikaci podle nejrychlejšího kola. Pokud budou dvě finále, pojede nejdříve finále B, jehož rošt bude začínat až na konci pomyslného roštu finále A. Pojede se například 3 finálové jízdy a výsledek závodu bude dán součtem najetých kol a posléze časů. Vítězem bude pochopitelně ten, kdo najede nejvíce kol za nejkratší čas. Jestli budou sečteny všechny finálové jízdy, nebo bude nejhorší škrtnuta, se ještě upřesní.

Moravian Le Mans Series

Finále se pojede se na 4 krát 10 minut. Pravidla jsou samozřejmě stanovené podle předpisů Moravian Le Mans Series 2011 (viz www.lemans-serie.cz), tedy se můžeme těšit na skupiny LMP1, LMP2, GT a LMS-40.

Grand Prix Morava Formule 1

Jak již bylo na začátku roku uvedeno na serveru www.rc2wd.cz, bude letos několik závodů Le Mans série podpořeno vlastním šampionátem pro formulové vozy. Propozice jsou uvedeny na zmíněném serveru. V krátkosti jen shrneme, že zde pojedou modely F1 tzv. klasik, které jsou neomezené, dále moderní, kde je šíře modelu omezena na 180mm (Libovolné kola (mechy i bezdušáky) do šířky 40mm určené pro formulové podvozky (vzorově pro Tamiya F104, HPI Ten), nikoliv DTM kola) a F1 hobby (šířka 190mm, pneu na zadní nápravě: povoleny jednotné pneu Tamiya šířky 35mm kat.č.51400 (ze stavebnice F104) ). Závod se pojede na 3 krát 6 minut.

Touring Cars 4WD

V Ostravě se pojede volný závod určený pro cestovní vozy, tedy klasické 4WD. Stavební předpisy budou přesně kopírovat zaběhnuté pravidla z Moravskoslezského poháru, který se jezdí v Rychvaldu. Znamená to, že se pojedou Stocky 10,5T dále Hobby 17,5T a vyhodnoceni zvlášť budou i žáci (21,5t). Přesné znění propozic je na stránce Propozice RC Team Rychvald. Všechny kategorie 4WD se ovšem pojedou dohromady, ale vyhodnoceny budou zvlášť. Výše uvedený systém kvalifikace i finálových jízd tento model umožňuje a již třetím rokem se totéž jezdí v závodech 2WD Le Mans série, takže není důvod se obávat výkonnostních rozdílů mezi jezdci při dostatečném počtu jezdců.

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 28.2.2011
Přečteno: 3538 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist