| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

24 hodin ve Rtyni - reportáž

Z pohledu týmu RC Team Rychvald

V pátek po 15.té hodině jsme se vydali v barvách RC Teamu Rychvald ve dvou autech na již čtvrtý vytrvalostní závod RC modelů. Zároveň to pro nás byl třetí závod na 24 hodin. V prvním jsme v roce 2009 obsadili třetí místo, abychom o rok později dosáhli na stříbrnou pozici. Vždy na letním závodě v Čelákovicích. Byla to příjemná bilance, která zavazovala k tomu, aby příprava na závod Krakonošova 24 hodinovka ve Rtyni byla důkladná, stejně jako výběr jezdců, kteří letos RC Team zastupovali. Šéfem týmu byl tradičně „boss“ našeho týmu Luděk Szostek, nechyběli tradiční jezdci Tomáš Rajdus, hlavní dodavatel náhradních dílů, zkušení jezdci Libor Holub a Václav Buchta a poprvé naše barvy hájili Romanové Kavan a Krejčí. První jmenovaný velmi zkušený jezdec, druhý zase specialista na závody zadokolek. Už přípravné testy v hale v Rychvaldu týden před závodem, kterým jsme věnovali bezmála 50 hodin včetně nočního testování, ukázali, že jezdci byli vybráni a osloveni správně, protože rozptyl v dosahovaných časech byl do půl sekundy na kolo, či spíše do 0,3 sekundy. Doprovod a zároveň řízení na cestě zpět měly za úkol drahé polovičky jezdců, konkrétně Jana a Martina.

Cestou do Rtyně nás přepadl mrznoucí déšť, ale na místo jsme dorazili bez problémů a v pořádku. Až překvapivě dokonalá byla hala v tomto jinak malém městečku, kde byste větší halu asi jen těžko předpokládali. Palubovka prostorné haly byla komplet pokryta kobercem, ať již šedým pro dráhu, či modrým pro depa, která byla rozdělena na dvě protilehlé části. Naše depo se nacházelo nejblíže schodišti, které přímo z palubovky vedlo na tribunu, odkud byl výborný rozhled na dráhu, tak i vstup do bufetu, který rovněž neměl chybu. Ostatně ty chyby by se v tomto premiérovém vytrvalostním závodě hledali asi opravdu těžko. Jediné, co mě napadá je, trošku možná zbytečně překroucená trať, která mohla být plynulejší. Ale to je čistě subjektivní názor, který řada jiných neměla.

Ještě můžeme vzpomenout takovou drobnou příhodu, kterou rozpoutal věčný vtipálek Roman Krejčí tím, že svému týmu oznámil, že můžeme startovat s oběma vozy, aby bylo více účastníků závodu. Ti požadovali ale pouze jedno startovné. Aby to nebylo jen tak do vzduchu, podařilo se Krejčímu tento záměr prosadit zpětně opravdu u pořadatele, který tuto možnost akceptoval a začala debata, zda to tedy nezkusíme. Nakonec jsme ale jeli pouze jeden vůz z důvodu toho, aby byla zajištěna maximální péče během závodu a to se také vyplatilo. Zejména proto, že další návrh Romanův, tedy že se nájezdy obou aut budou sčítat, by zřejmě přes chápajícího ředitele závodu Zdendy Beneše asi neprošel :)

Na závod jsme měli připravené dva podvozky Tamiya F103GT s karosérii Mulsanne. Oba vozy začaly jezdit v pátek jako první. Během sobotního volného tréninku se podařilo našemu šéfovi zohnout zadní osu, ale to byla téměř jediná mechanická závada během celého víkendu. Náhradních dílů bylo dost, takže jsme i během závodu osu měnili například tehdy, když jsme přezouvali a zároveň chtěli vyměnit ložiska. Vylosovali jsme si startovní číslo 6, které nám zároveň určovalo šesté místo na roštu závodu, který začal v sobotu ve 13 hodin. Měřená kvalifikace tedy bohužel neměla vliv na postavení na startu. Proč? Odpověď neznám, ale předpokládám, že by mně nepřesvědčila o správnosti tohoto postupu :)

Před závodem jsme se mohli podívat na vystoupení místních mažoretek, takže vše připomínalo atmosférou opravdové závody.

Od začátku všem ujížděl tým Dodo & Ovčí farma, který fantasticky připravil podvozek Xray X10 link. Navíc s jezdcem Jiřím Márou to byla neporazitelná kombinace. Nicméně jakmile se závod trošku rozjel, právě tento tým patřil k těm, které problémy skolily hned v úvodu a propadli se rázem na poslední příčky a dlouho se s nimi nepočítalo jako s potenciálními soupeři. Do depa navíc museli kolem 200tého kola hned 2x a ztratili hodně minut. V té době se postupně RC Team Rychvald dostal až do vedení závodu. Jestli si dobře pamatuji, bylo to někdy ve druhé hodině závodu. Kolem šesté hodiny večerní jsme se po chvilce vrátili opět na první místo, abychom kolem půl deváté bojovali o první příčku s výborně jedoucím týmem RC Blansko, které kupředu táhl zejména Jarda Kopecký. V deset večer jsme stále první a nálada v týmu je perfektní. Pravdou je, že jsme patřili k týmům, které dopředu posunula zejména vyrovnanost všech jezdců a hodně jsme předjížděli v době, kdy ostatní týmové modely byly řízeny slabšími jezdci. Asi to byl jeden z hlavních důvodů, proč někteří posléze vsadili na svého hlavního „koně“, případně dvojici nejlepších jezdců, kteří pak vodili týmové auto jen s malými přestávkami až do cíle. Zároveň jsme měli poměrně štěstí v úvodních hodinách závodu, že se nám vyhýbaly problémy s ložisky, které se na koberci poměrně snadno zanášely chuchvalci. Některé týmy smůla doslova provázela, jako například vítězný tým z loňské 12ti hodinovky v Blansku, tedy RCA Kladno či výborně jedoucí STS Chvojkovice Brod.

Během noci se vytvořila trojice bojujících týmů, které dělilo od sebe pouhé kolo! Kromě nás a Blanska to byl ještě domácí tým RC Trutnov. Ti se k nadšení pořadatelů dostaly až do čela. Postupně ale jejich tažení po problémech posunulo posádku mimo stupně vítězů, protože kromě narůstající ztráty se před ně přehnal nejrychlejší vůz ve startovním poli tedy Dodo s Ovčí farmou. S tímto týmem bylo potřeba počítat a brzy se boj o první místo přenesl na dvojici právě jich a Blanska. Rychvald začaly provázet problémy s ložisky, které byly potřeba nyní bohužel měnit častěji, než u ostatních týmů. V depu se proslýchalo, že Dodo Ovčí tým bude mít problémy s nedostatkem pneumatik, protože bylo rozhodnuto, že si každý tým musí vystačit se 3 sadami a právě oni zpočátku ojížděli gumy nejvíce. Také se mluvilo o tom, že týmu RC Blansko odešly ve voze oba větráky, tedy motoru i regulátoru. Otázka zněla, vydrží až do konce? Ostatním týmům jsme víceméně pravidelně ujížděli o další a další kola, takže jsme své místo viděli poměrně nadějně a upevňovali jsme si třetí příčku, protože na první dva týmy jsme stačili jen občas, tedy spíše podle jezdeckého nasazení těchto týmů. Pokud nenasadili své hlavní tahouny, dokázali jsme stáhnout i 4 kola za půl hodiny, ale výměna ložisek, změna chování stability vozu nad ránem spojená s nutnou úpravou T-baru i mazaní třecího tlumiče, nám příliš nedovolily pomýšlet na vítězství. To se stále více rýsovalo pro Dodo Team a Ovčí farmu, která nakonec zvítězila nájezdem 5098 kol za 24 hodin. Blansko si přes penalizaci za pravděpodobné roztržení pásky slepující dva koberce, vyjelo pro stříbrnou medaili. RC Team Rychvald tak nakonec dojel se ztrátou 17ti kol na druhého na krásném třetím místě a v rámci závodů na 24 hodin dokázal nevídané, tedy ze tří závodů třikrát dokončit závod na stupních vítězů!

Z našeho týmu bych osobně rád vyzvedl Tomáše Rajduse, který se ukázal jako nejrychlejší pilot. Dokázal držet bez problémů krok i s těmi nejrychlejšími jezdci ostatních týmů, kteří disponovali ovladatelnějšími podvozky Xray X10 link. Velmi rychlí byl samozřejmě i Luděk Szostek a Roman Kavan, ale neztratil se ani Roman Krejčí, Václav Buchta a Libor Holub, kteří všichni mohli být hrdi za svůj výkon a zaslouženou medaili, diplom, lahvinku Red Bullu a také „butylku“ na posílení alkoholem. Vedoucí týmu pak rozšířil sbírku týmových pohárů a krásný pohár. Všem patří dík, stejně jako nežnému doprovodu i fanouškům, kteří sledovali online časy a kameru pře internet.

Důstojné vyhlášení jen podtrhlo výborně zorganizovaný závod. Takže se všichni už těšíme na jeho pokračování. Bez zajímavosti není ani fakt, že tým Kika Liberec byl vyhodnocen za nejhezčí karosérii. Zvolil poměrně unikátní Porsche 911 GT1-96.

Byl to parádně prožitý víkend v prostředí, které bude za měsíc hostovat MČR, kam se právě díky této pozitivní zkušenosti již nyní těšíme. Právě kluci z našeho týmu zřejmě houfně obsadí nově vypsané kategorie F1 a 2WD – GT.

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 21.3.2011
Přečteno: 3206 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist